Dagen ska börjas med gröt

God morgon!
En härlig ny vecka tar sin början!

Igår försökte jag kort planera min måndagsmorgon, för att den skulle vara så effektiv som möjligt.

Drömscenariot:
Gå upp runt 06.50 för att hinna ta en dusch och sedan på något sätt fixa håret så det inte blev kaos som vanligt.

Sedan äta lite frukost, min snabba minutgröt med kanel, äpple, solrosfrön och linfrön är ett bra alternativ, packa väskan och iväg till mdh ca 15 min innan föreläsning för att skriva ut PowerPointen.

Drömscenariot ja…

Det blir ju aldrig som man hade tänkt. Vaknade 07.20, ruschade in i duschen. Kommer ut från duschen och förbereder frukost. Måste torka håret!

Får förbereda gröten i en liten matlåda ifall jag inte hinner så kan jag ta den med mig.

Fönar håret, häller på varmvatten på gröten, plattar håret. Kollar klockan. Aj aj, snart 08. Dags att packa böckerna samtidigt som jag borstar tänderna.

Snabb hejdå-kyss till Cristian, på med skor, jacka och halsduk. Verkar vara kallt ute. Får ta cykeln istället för att gå. Kommer fram till mdh ca 5 min innan föreläsningen startar. Försöker skrivs ut PowerPointen men nej, självklart ska det inte fungera. Måste nu upp till fjärde våningen på 30 sekunder. Precis i tid.

Stress pga att jag snoozade för lång tid.

Juste gröten: tog med mig matlådan och åt den på första rasten. Hann även snabbskala en morot och ta en satsumas ifall jag skulle bli hungrig.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.