Etiketter

Videoklippet av mannen som säger att vi ska sluta låta oss kontrolleras av teknologin. Det kan verka lite ironiskt att jag publicerar ett videoklipp om hur teknologin styr oss när jag själv har en blogg, FB, Instagram, SnapChat, LinkedIn men då kan jag säga er som inte känner mig alltför väl på personliga planet att jag inte är den som är ständigt uppkopplad mot sociala medier.

Jag är nog mer uppkopplad för skola och jobb. Blogga gör jag sällan (önskar jag kunde göra det mer), snapchat är inte någon stor grej men började använda för min vän som flyttade till USA. Henne är det svårt att träffa på en fika så et blir FaceTime och bildutbyte. Missförstå mig inte, jag älskar att gå in på Facebook och kolla lite roliga videor, bilder och nyheter. Jag vill dock inte att det ska var det jag ser först när jag vaknar och sist när jag gå och lägger mig. Hans ord är inte en pik åt oss att vi inte ska vara uppkopplade, hans meddelande är att inte låta det ta över våra liv.

