Tips på ryggsäck 2.0

I ett tidigare inlägg gav jag ett flertal exempel på ryggsäckar som kan tänkas vara användbara under studietiden. Nu har jag hittat storfavoriten!

Jag är i fullgång att genomföra köpen men bara kände att den måste få visas upp först. Fick min första titt på den under festivalen i Västerås, vilken tur att min bror drog med mig till Hollywood! Där såg jag storebrorvarianten till den väskan jag tänkte mig.

Den heter Herschel Little America Mid, måtten är H38 x B28 x D12,5cm. Rymmer 14.5 liter, en dator upp till 13″ och är en storlek mindre än storebrorsan Little America.

Little America är på H51 x B28 x D16,5cm och rymmer 23.5 liter och en dator på 15″. Båda modellerna finns is olika färger och mönster. Den ryggsäck jag ska köpa är svart med bruna läderremmar.

Denna modell av ryggsäck från Herschel har ett separat vadderat fack i fleece för laptopen och stängs med dragsko. Det som jag tycker är en absolut storfavorit är de vadderade remmarna och ryggen. Det blir mycket bekvämare att släpa runt en dator, kurslitteratur, småprylar och artiklar när remarna och ryggen är vadderad.

Herschel Little America ryggsäck

Herschel LittleAmerica

Priset för Little America Mid, ligger på 850-950kr beroende på om man har studentrabatt via Mecenat eller liknande.

Priset på Little America ligger på 1100kr-1300kr beroende på vilken sida man köper från och modellen.

Rabatt för dig som har Mecenat:
10% på Hollywood och i skrivande stund har StylePit inte uppdaterat sin rabattkod.

Tips på sidor:

Jag har även kollat runt på eBay.se för att se om man kan komma undan med ett lite lägre pris men har kommit underfund med att även om priset är lägre blir det tillsammans med frakten samma pris som om du köpte i Sverige.

IMG_6467.JPG

 

One thought on “Tips på ryggsäck 2.0

Kommentera

