Helt nedsläckt system

Min första riktiga vecka på banken började denna vecka. Jag jobbar denna vecka i Västerås och nästa vecka i Strängnäs, sedan ledig en vecka och avslutar med 5 veckor i rad att jobba. Så jag har lite att göra denna sommar. Jag jobbade några dagar under maj så jag kommer ihåg det mesta och är inne i jobbet. Vi har en ny kollega, en timmis som oss så vi blir totalt 5 stycken timmisar med olika långa erfarenheter av kundtjänst.

Den här veckan har det varit en del ärenden men just denna onsdagen var det för lugnt efter lunch kom det inga kunder undrar ni.

Nej, anledningen var att systemet som man loggar in på kajkade i hela Sverige så det var inte bara vi som inte kunde göra något. Vi fick vänta tills det satte igång igen plus att vi pratade med kunderna om att det tyvärr inte gick att göra något från vår sida. Vi väntade på teknikerna. 20140720-105438-39278087.jpg
Under denna väntan fanns det inte mycket att göra, efter att ha sorterat färdigt de dokument som behövde sorteras satt vi bara. En annan kollega föreslog en liten tävling så det blev ett pappersflygplanstävling.

Jag gjorde den bästa modellen 😉

20140720-105442-39282624.jpg E satt lugnt och väntade i fåtöljerna och vi väntade egentligen bara.

Systemet satte igång senare på kvällen och man kunde börja jobba som vanligt igen nästa dag. Jag och en annan gick på utbildning i Eskilstuna på torsdagen. Passade på att hjälpa till på Eskilstunakontoret när jag ändå var där.

Kommentera

