Rotaracthäng innan GBG

Ikväll sker en planerad resa till Göteborg som jag inte nämnt tidigare!

Först under dagen satt jag med vår uppsats för att gå igenom vad som behöver fixas innan inlämning, ex punkter, kommatecken, meningar osv. Dvs småfel.

J.A från Rotaract hade tidigare under veckan bett om min hjälp att leverera lite böcker. J.A är entreprenör som publicerat pedagogiska barnböcker och är i full gång att lansera sitt eget bokförlag! Sjukt driven kvinna som vet vad hon vill och tar för sig. Hämtade henne vid Munktell Science Park där jag passade på att njuta av vädret medan jag väntade!
eskilstuna munktell science park, MSP, sommar.jpg
Skjutsade två kartonger med böcker till ett hotell i stan, sedan satte vi oss på ett annat hotell där vi brukar vara med Rotaract. Jag passade på att ta för mig av deras frukostbuffé och sedan satt vi där, jag med min uppsats och hon med sin hemsida.

SpringPride var i fullgång utanför, första dagen av tre här i Eskilstuna.

Vid lunchtid gick vi ut för att möta P.K, en annan bekant från Rotaract för att äta lite lunch och eventuellt ta en glass! Det blev varken eller, utan vi tre tog en smoothie! Gott som tusan och riktigt passande i ett sådant härligt 28 graders väder! Vi passade på att gå runt bland tälten som står där under SpringPride, alla partier var där pga EU-valet.

När P.K gick vidare bestämde vi att mötas upp om jag fortfarande var kvar på stan. Jag och J.A satte oss på Waynes för att slappna av och komma undan värmen.

C hade möjlighet att sluta tidigt så vi kunde dra tidigare till Göteborg. Detta gjorde att jag fick dra mig hemåt tidigare än förväntat. Hemåt, duscha, packa och sedan kom T&S och hämtade oss. Påväg till GBG!

Kommentera

