Grillväder

Idag var det verkligen en perfekt dag för att grilla, först var det tänkt att jag inte skulle vara med då jag hade kund men tyvärr var kunden tvungen att avboka.

Då tänkte jag att jag följer med och äter sedan går jag hem för att fixa oppositionen inför tisdagen. Det var ändå väldigt fint väder, varför inte njuta av det! svenskt sommarväder, sommarsol, svensk sommar, värmen i maj.jpg

Då passar det att äta hamburgare så vi åkte till Ica för att köpa redan färdig färs som hade gjorts till hamburgare. Slut. Nästa Ica, slut. Coop, slut.

Det var inte bara vi som tänkte på hamburgare! Tillslut bestämde vi oss för att göra egna.

Väl hemma hos Cristians föräldrar och börjat göra hamburgarna, ringer T som har grillen och säger att hon måste jobba över. Då blev det svårt att grilla. Tillslut efter hela vår tur runt Eskilstuna för att hitta hamburgare och tillfälligt ingen grill var det för sent för att gå till någon park att grilla. Vi tog fram en elektronisk grill de hade och började laga till hamburgarna.

Blev en lunch hemma men vi hade tur i oturen, för det började regna och bli väldigt molnigt när vi väl började grilla.

Jättegott var det i alla fall! Värt hela vår rundtrip. Snart dags att röra sig hem.

Kommentera

