Lagt in min anmälan till Masterprogrammet

Nu ligger anmälan där. Efter 15 april går det inte att ändra. Två år på Södertörns Högskola.

Nu sökte jag Masterprogrammet i Företagsekonomi 120 hp(dvs. 2 år) på Södertörns Högskola. Först var det tänkt att jag skulle gå magister i företagsekonomi på MDH och sedan tillgodoräkna kurserna på ett masterprogram men det blev ändrade planer då vissa kurser inte kunde tillgodoräknas. Många kurser på Masterprog. på SH är innovationsinriktade och det gör att jag bara kan tillgodogöra 3/4-delar av en av mina terminer…

Det gör att jag måste gå om första terminen, har inget på våren och sedan kan jag gå på sista året. Det känns alldeles för osäkert så jag söker direkt till Masterprogrammet i Företagsekonomi på Södertörns Högskola.

Här nedan ser ni vilka kurser som jag kommer läsa kommande två åren. Dags att pendla med tåg!

Terminsöversikt

År 1 Termin 1 Termin 2
Innovation och entreprenörskap, Förändringens dynamik i teori och praktik, Ledning av förändrings- och förnyelseprocesser, Innovation, Institution och konkurrens i en global kontext Quantitative Research Methods, Valbara kurser
År 2 Termin 3 Termin 4
Qualitative Research Methods, Nya företag och företagande inom offentlig verksamhet, De multinationella företagens konkurrensstrategier, Socialt entreprenörskap och socialt företagande Masteruppsats

Edit: Träffade en tjej som studerar master på KTH, kanske Stockholms universitet eller KTH skulle vara ett alternativ. Allt är dock på engelska men det borde inte vara några problem. Lite orolig över uppsatsen om det blir på engelska.

Kommentera

