Korpmästarinna i bowling Våren 2014

Igår hade vi korpen som vanligt, trodde jag ja. Hade missat att det var korpmästerskapet och när jag kom ner dit var jag nära på att säga till mamma att inte komma ner till bowlinghallen.

Tur att mamma tjatade på mig att fråga i kassan och det slutade med att vi anmälde oss till korpmästerskapet.

Vi tävlade med tjejerna i vår division och med tjejerna i hela korpen, dvs alla divisioner.

Vi spelade 4 serier och sedan räknade man totalen för de 4 serierna, jag fick 713 vilket ger ett snitt på 178 per serie. Det var riktigt bra, sjukt stolt.

Jag blev korpmästarinna våren 2014, jag vann i min division och av alla tjejer som ställde upp.

Stolt att man går ner till hallen och tror att man ska köra vanlig match, plötsligt ställer man upp i en stor tävling OCH vinner den!

På bilden nedan kan ni se att min sista serie fick jag 200 och andra serien fij jag 147, ack gick alls bra men kom trea av de tio som tävlade i den omgången, mamma kom två av damerna, av alla som deltog kom jag på 11 plats. 20140218-140913.jpg

Kommentera

