Kanske dags för nya glasögon

Jag sitter och surfar runt på nätet på jakt efter nya glasögon. Jag har två par som jag glömmer lite överallt varav en av dem är lite för stora för mitt ansikte och de andra är pilotglasögon där glaset är rundat vilket gör att jag får ont i ögonen om jag använder dem mer än 2 timmar.

Hittade en sida som heter extraoptical.com, jag har tidigare handlat glasögon från nätet efter jag gjort synundersökningar i en vanlig butik men denna var ny för mig.

Blir intresserad av att köpa därifrån då det är så otroligt billigt! Kollade runt nu och har testat glasögon på min bild, väldigt smart med att ta kort och sedan se hur glasögonen ser ut på en själv. Jag hittade ett par svarta bågar som var lite mindre i bredden.

Märke Helsinki. Svarta bågar från extraoptical

Jag gillar att de liknar mina nuvarande men de är som sagt mindre i bredden så de passar mitt smala ansikte bättre.

Det är inte så svårt att bestämma sig när det bara kostar 99kr med standardglas och bågar…. kan nästan lika gärna köpa ett par till!

Kommentera

