Flappy bird

20140210-104200.jpg

C visade mig ett spel idag som jag sett på nätet genom vines och youtube men aldrig tagit reda på mer information om det. Under fredagkvällen visade C mig något han spelade och det verkade intressant, sedan såg jag vad det hette. Så detta var Flappy Bird.

Ett spel där det enda du gör är att trycka på skärmen för att den lilla fågeln ska lyfta. Fågeln ska ta sig igenom en ”hinderbana” med rör och om fågeln nuddar rören => Game Over.

Lite beroendeframkallande, krävt otroligt mycket tålamod och tips: börja inte spela med inställningen om att du ska bara supergrym, det gör bara saken värre.
Fredagkväll och hela lördagen gick åt att ens försöka slå 10. Fredagen och lördagmorgon kom jag bara upp till 3-4, kanske lite ofokuserad men sedan på söndagen var jag nära att slå C’s high-score.

Jag rekommenderat det här lilla spelet, jag har som mål att slå min egen high-score och C’s.

20140210-104212.jpg

Kommentera

