En kväll i Västerås

Stressigt blev det att på under en timme duscha och äta lunch innan T och S kommer och hämtar oss. Skönt att inte behöva köra den här gången.

Vi åkte först till Erikslund, jag passade på att kolla på lite bra skor till mig. Vi gick mest runt och fönstershoppade, vi fyra var ju med på träningen tidigare och nu kände man hur trött man är.

När Erikslund stängde åkte vi till centrum för att äta lite. Vi köpte först biljetter till ”12 years a slave” och vidare till Jensen’s för en riktigt köttig middag. Jag bjuder älsklingen på bio och då blir jag bjuden på middag, trerätters. Vilken underbar man jag har.

Den här filmen 12 years a slave handlade om en fri mörkhyad man i mitten av 1800-talets USA. Han bor med sin familj uppe i New York. En dag blir han lurad av två män, kidnappad, skickas ner till södern och såld som slav.

Väldigt hjärtknipande och det jag kände efter filmen var hur mycket man ska uppskatta sin frihet. Många pratade om att amerikanarna är hemska, men historia är inget att göra åt nu. Vi ska ta lärdom från historien och inte göra om de misstagen.

Rekommenderad film!
20140129-183706.jpg

Vi gick sedan till Strike för att spela lite bowling men vad vi inte tänkte på var hur sent det var! Det var redan midnatt, blev visst hemåt för oss istället. Vilken trevlig lördag. Nu är vi trötta i huvudet och fötterna!

Kommentera

