Mina mål för det här året

Första Rotaractmötet idag bidrog till inspiration och en liten funderare på vad jag vill med det här året.
Alla våra medlemmar fick möjlighet att presentera vad de vill uppnå med det här året, det kunde vara allt från att ta det lugnt, strukturera och resa.

Jag själv hade svårt att se vad jag egentligen hade för något det här året, har jag ens något som är värt att nämna.

Mina ”mål” börjar med att jag vill arbeta upp mitt knä, vi börjar smått och jag vill bygga upp mina muskler runt knät för att senare kunna vara med på Tough Viking den 10 maj.

Jag har VFU den här våren och det tror jag kan leda till många fler möjligheter i framtiden. Bara att få möjlighet att få praktik på en bank är något jag länge velat, jag vill ju veta hur det är i de olika områdena på banken och den bank jag har fått möjligheten att göra min VFU på har färger jag älskar och jag gillar deras arbetssätt. Denna VFU kan också leda till extrajobb. En bra början är att jobba där och sedan se vart det leder mig.

Vi ska på Don Omar i Stockholm i mars helgen efter min VFU slutar, då får vi se om mina höfter kan röra sig!

Examen till sommaren! Kandidatexamen i ekonomi… Va sjukt! Redan tre år på högskolan.

Till sommaren vill jag gå en språkkurs, antingen kinesiska (kantonesiska eller mandarin) eller spanska.
Det lutar mycket till kinesiska då jag ser det som en fördel i framtiden. Jag tror att kommande år måste jag fokusera mer på hur det jag gör kan vara fördel för min framtid och mina framtida mål.

Jag vill till hösten gå magister för att öka min utbildning och i framtiden ha lite mer meriterande utbildning. Bäst är att passa på att utbilda mig medan jag fortfarande har lust för det. Många har tröttnat eller har svårt att studera men jag gillar den delen där man lär sig och strukturerar mig. En del av magistern måste väl vara bra för framtiden. De säger att du oftast inte använder allt du har lärt dig men du vet aldrig vilken del du kommer att använda så därför måste man lära sig allt.

Vi får se vad framtiden utlovar men jag hoppas att det här halvåret kommer att bli intensivt och roligt!

Kommentera

