Intervju om praktik

Idag ska jag på möte om praktik! Får tyvärr missa en del av föreläsningen men det är det värt för en sådan möjlighet.

Bakgrundsinformation:
Till våren kommer jag läsa kursen Redovisning och Revision. I den kursen läser vi 4-5 veckor teori och sedan kan vi välja att antingen läsa fördjupande teori eller VFU. VFU är då verksamhetsförlagd utbildning och detta är nytt för ekonomiutbildningarna så vi är testgruppen. Kraven för VFU är inte många, vi måste själva söka praktikplats och det ska vara inom ekonomiområdet. Då kände jag att VFU är en perfekt möjlighet att testa på något som man verkligen vill göra i framtiden och för mig är det bank. Och bank har verkligen med ekonomi att göra. Så jag tänkte igenom vilken bank och tog sedan kontakt med den banken. Fast just innan jag tog kontakt tänkte jag på om jag har någon i mitt nätverk jag kan använda mig av.

Tillbaka till main story:
Mötet kändes riktigt lyckat och mycket av det hon sa var positivt och hintade om att jag kunde få praktik där. Hon sa även att hon kommer ihåg mig från förut och kommer ihåg hur lätt jag var att prata med. Igår när hon sa på telefon att hon kommer ihåg mig kan det kan vara både positivt och negativt. I detta fall positivt!

Hon skulle återkomma senare under veckan när hon pratat med sin chef.

Sjukt nervös, tänk om jag äntligen hittat min praktikplats vilket är en stor möjlighet för anställning om jag sköter mig! Mamma och jag var så exalterade igår och hon hjälpte mig att fixa min outfit för idag, lite proper ska man vara. Nu blir det nervöst fram till hon hör av sig!!!

Det är bara att hålla tummarna!

Kommentera

