Födelsedagsfirande

Grattis på födelsedagen T!

Vi var ute och firade med familjen R på Colosseo, överraskade T men det gick tyvärr inte så bra då de kunde se in genom de stora glasfönstren och tyvärr möttes våra blickar, var inte mycket mer att göra då än att skratta, le och gratta henne!

Det blev en underbar middag med oxfilé med tryffelkärm! Mums, tycker deras mat håller måttet på vad man förväntar sig från en sådan restaurang. Den är fint inredd och mysig känsla. Tror att Colosseo kan konkurrera väldigt bra mot Grappa som jag anser vara den andra finrestaurangen i Eskilstuna. 20131202-101313.jpg20131202-101239.jpg

Killarna hade väldigt svårt att hålla sitt pokerface innan vår överraskningstårta blev serverad! Fnittrade som tusan när T frågade vad som pågick. Vilka söta pojkar.

20131202-101444.jpg

Efter middagen blev det bowling på T’s beställning, det blev tjejerna mot killarna och killarna van ganska stort. Jag hade lite svårt med hallklotet men jag får bli bättre på bowling så jag ändå kan sätta strike med hallkloten. Fick ändå över hundra och blev två, sambon tog förstaplats 😉20131202-101508.jpg

20131202-101522.jpg
Är så glad att vara med min älskade, firade två år och 3 mån i tisdags.

När bowlingen var färdigspelad tog vi oss vidare till fristadstorget och där valde vi att ungdomarna skulle vidare till krogen. Först kollade vi på Harry’s men det såg lite dött ut, hörde att det hade blivit nyrenoverat men kändes ändå inte som ett ställe vi går till i första hand.

Till slut blev det HåPe’s, en krog vi är stammisar på. Går dit varje gång vi har något att fira. Tyvärr blev det inte bilder därifrån men kan berätta lite kort:

När bartendern frågar S om han vill ha fyra eller sexa säger selwan fyra, Tamara visar sedan bartendern fyra med fingrarna och där skedde en misstolkning. Han trodde att de ville ha fyra fyror, inte en fyra. Vi skrattade hela kvällen och hela morgonen åt detta.

Min sambo beställde in en flaska skumpa för att fira födelsedagen! Vilken flaska. Några liter champagne på allt.

Jag beställde in en absintshot till T och 4 strawberry daiquiris. T märkte inte först vad vi ställt fram till henne och när hon väl gjorde såg man blicken i hennes ögon. Efter många om och men slank den ner.

Daiquirin var nog en av de godaste någonsin! Tror jag aldrig druckit så god daiquiri i mitt liv. Den var riktigt deliciosa, den bartendern vet vad han gör!

Kommentera

