Nailed it (?)

Onsdagens tentamen är förbi!!! Efter många hundra studietimmar är det äntligen över, så mycket otroligt bra kunskap man fått från den här kursen och nu försökte man visa allt på papper. Folk frågar hur det gick och det är verkligen en otroligt svår fråga. Alla ni som gjort en tentamen som man känner sig säker på men man vet aldrig hur det kommer att sluta känner igen er när jag säger att folk frågar sånt som inte går att svara på.

Det jag normalt brukar svar är oftast ”det får vi se om en månad” i min ödmjuka ton, har jag hybris blir det: ”Nailed it” med ett flin.

Ikväll blir det mys framför teven med en skål chips och ett glas varmt vatten! Vad jag förtjänar det. Juste skulle kolla till hunden senare ikväll också. Far är på jazzkonsert och mor arbetar.
Då blir det en rättelse, blir mys med hunden framför teven.
Vad mer kan man önska av en onsdagskväll?

2 thoughts on “Nailed it (?)

  1. Hej!

    Jag har läst in lite i din blogg, kommit hit lite slumpvis faktiskt genom att söka info om IBM, men nu är jag här och har en fråga!

    Hur står det till med matematiken i det här programmet? Är det jätteavancerat eller klarar man det om man haft G i matte A, B och C i gymnasiet? Är det t.ex. mycket svårare matte i nationalekonomi än i ekonomistyrning (såsom redovisning, kalkyler osv)?

    Engelskan är jag inte orolig för, utan tycker snarare att det är kul eftersom jag gärna vill jobba utomlands. Det enda är just matematiken, som jag kan vänja mig vid, bara det inte är så avancerat så att man inte orkar med det

    Tacksam för svar!

    1. I början trodde man att det skulle vara väldigt avancerat men för att vara ärlig så är det egentligen bara basic i ekonomistyrning (plus, minus, multiplikation och division). I nationalekonomi och statistik är det mer formler, ekvationer, kurvor osv. men även där är det relativt enkelt. Det svåra är inte matematiken utan kanske mer att tänka hur man ska använda formlerna i samband med de teorier man lär sig.

      För att svara på din fråga: ja, det krävs lite mer i nationalekonomin och statistik än i ekonomistyrning och ja du klarar dig med de betyg du har i matematiken från gymnasiet. Hoppas det hjälpte lite 🙂

Kommentera

