Sova kan man göra när man är gammal?

Det kan ha varit så att jag tänkt på det sättet men nu för tiden har jag börjat tänka om.

Sömnbrist är aldrig bra för kroppen och en gammal artikel i Metro skriver om att sömnbrist kan göra dig fet.

Det gäller ju självklart inte för dig som sovit dåligt eller fått för lite sömn de senaste dagarna eller vara någon gång men fortsätter man sova för lite så mår kroppen sämre av det.

Våra tränare på MMA Fitness trycker röven på det faktum att kroppen behöver återhämta sig mellan träningar och en av de moment för en bättre återhämtning är att sova ca 8 timmar per natt.

Kroppen kan vila, bygga och därmed återhämta.

Jag känner själv att jag inte sover tillräckligt mycket, speciellt då jag har en vana att alltid lägga mig runt midnatt och sedan gå upp relativt tidigt. Svårt att ändra sina vanor men det är ett måste för en bättre hälsa

Läs gärna hela artikeln på Metro.se.

Kommentera

