Äta för att finslipa formen

Jag vill gärna ta upp något som många tänker på i början av träningen och kanske en del tänker på redan efter att ha startat och kört ett tag.

Ett av de vanligaste misstagen spm många motionärer gör är att rivstarta med träning och samtidigt påbörja en strikt diet i syfte att så snabbt som möjligt se resultat i form av viktminskning om mindre omfång. I vissa fall innebär fred att kroppen inte får tillräckligt med energi ovh näring för att förmå återhämta, reparera och bygga upp sig själv mellan träningspassen. Det brukar resulterar i att man blir förkyld eller sjuk och därmed tvingas avbryta träningen i någon eller några veckor.

En bättre strategi är att undvika dieter och istället bara göra små, stegvisa förändringar i kosten: äta godis och andra onyttigheter lite mindre ofta och då i mindre mängder, dricka alkohol lite mindre ofta och i mindre mängder, kanske skära bort skinnet på kycklingen och så vidare. Därtill är det ofta smart att istället öka på energiförbrukningen genom att vardagsmotionera mer och successivt ta i mer eller hålla på längre under träningspassen. Under våra pass på MMA Fitness är vårt mål oftast att vara explosiva under den korta tiden vi gör övningarna, vilar vi så vilar vi, arbetar vi så arbetar vi.

Självklart är det olika för alla men en bra start för dem som har svårt att ge sig hän till någon konstig diet som det säga så mycket bra om men kanske inte passar din kroppstyp. Kosten är individuell och därför kan du förbättra dina kostvanor för att bygga en hälsosammare kropp.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s