Nytt äpple i familjen

Jag har den senaste veckan gått och tänkt på att köpa en iPad eller annan tablet, har kollat runt lite på både gamla och nya modeller.

Började diskutera det lite med min mor häromdagen och igår under vår familjemiddag sa hon att jag kan ta hennes…
Va? Hörde jag rätt? Ja, det gjorde jag visst. Hon tyckte den var så stor och tung och hon ska ändå till Kina i en månad så jag kunde lika gärna få låna hem den. Som att ha en iPad på prov.

Nu har jag tagit hem den och uppdaterat till senaste versionen (iOS 7, allas favorit) och installerat ett par appar. Den blir användbar när jag ska plugga då jag kan ha en del dokument med mig utan att bära med mig datorn. Dock gillar jag min dator då man har mer frihet gällande att skriva fakturor, utskrifter och redigera hemsidan. Vi får se vad vilken som är favoriten.

20131103-162834.jpg
Vi får se hur det blir att ha den i november, kanske vänjer mig alldeles för mycket vid vår nya familjemedlem.

Nej, tillbaka till studierna nu, tenta på onsdag!

Snart måste jag hämta tvätten och efter det springa ner på stan. Vår granne har fått lite problem med sin nya spis och vi vill hjälpa henne genom att köpa några små saker på stan. Japp, blir inte mycket tid över till studierna.

Kommentera

