Äntligen Torsdag med MMA Fitness

Benen kändes och kroppen ville inte lämna sängen men jag tog mig till MMA Fitness för morgonpasset. När jag kom dit var det helt tomt, ovanligt att jag kommer först av alla!

Senare kom A, en kvinna som började några veckor efter mig. Lite senare kom tränaren och efter det två till killar.

Det blev en liten grupp och vår tränare kände också av benen sen i tisdags. Han valde att göra mycket armar istället.

Vårt program för morgonen:
Uppvärmning ca 10-15 min
Hopprep 300 hopp eller 100 dubbelhopp

Chin-ups 10stx3 rep
+ chin-ups lägre ner 10st

Hinderbanan endast stegen,1 gg hur man ville, 2 ggr baklänges och 2 ggr bara i mitten.

Knee to elbow 10st x 5rep, Sia hjälpte till lite så jag inte gungade.

Sedan såg tränaren S att jag måste träna mer axlar och rygg pga min dåliga hållning. Han visade en övning med kettlebell där man står ganska djupt ner, vilar en arm på knät och drar sedan upp kettlebell mot revbenen med rak rygg, 10x5rep på varje arm.

Mina stackars händer har nu små härliga blåsor som en påminnelse om vilket bra jobb jag gjorde imorse!
20131031-135222.jpg

Självklart vart jag sist ut denna gång också! Cyklade till bussen stolt som tusan 🙂

Kommentera

