Fram och tillbaka men inte hem

Korta versionen? Vi fick åka tillbaka till Sthlm och kom hem mycket senare än förväntat.

Den längre versionen?
Vi var medvetna om att ersättningsbussar hade satts in denna helg pga barnarbete. Så vi började röra oss till station vid ca 17.00-tiden, ersättningsbussen skulle gå 18.20 till Södertälje och därifrån tar man tåg hem.

Vi kunde hoppa på en tidigare buss och sätta oss på Södertälje station och vänta, vi fick då vänta ca 45 minuter på tåget. Medan vi väntade köpte vi lite snacks och pratade. Ca 20 min innan tåget skulle avgå tänkte vi att det vore en bra ide att kolla om tåget redan står på spåret.

Jag går upp själv och kollar och när jag ser tåget där ringer jag C, trodde jag i alla fall. När jag hör den där okända rösten kollar jag dubbelt på min mobil för att se att jag ringt rätt, hör den okända fortfarande säga hallå efter hallå. När jag äntligen samlar mig för att säga hej och fråga vem detta var säger personen i andra änden att telefonen är glömd på toaletten i T-Centralen…

WHAAAAATTT???

Han säger att han sparat mobilen men kan inte ge ut till någon annan än ägaren. Då sa jag att vi fixar det så vi hämtar den, tackar för att han lagt undan mobilen, lägger på och går sedan ner till väntsalen.

Det lite komiska var att jag fortsatte leta fast han sa att mobilen var kvarglömd , jag visste ju själv att vi måste tillbaka.

Jag kommer ner till väntsalen och frågar C varför han inte svarar i telefonen när jag ringer? Han ser på mig som om att jag driver med honom, för hans mobil har ju inte ringt.

Sedan ser man i hans ögon att på bara en bråkdel av en sekund att han inser att han inte vet var hans mobil är. Oförglömligt!

Han visste heller inte vart han möjligtvis kan ha glömt den. Underbar han är.

Vi får ta ersättningsbussen som ska tillbaka till Stockholm för att självklart hämta mobilen, det är inget man väntar med till nästa gång man åker till stockholm. Under hela bussturen sitter vi och småskrattar åt hela situationen.

Väl på stationen går vi tillbaka till ”brottsplatsen” och träffar killen i luckan som vaktar toaletterna. Jätte schysst kille som känner igen C och mig från bilden på telefonen. Efter en liten pratstund och för mig en liten kisspaus går vi därifrån med ett leende på läpparna.

Vi hade 2 timmar tillgodo till nästa ersättningsbuss så vi satte oss ned i lugn och ro, lyssnade på ett bråk mellan 3 stycken bredvid oss (såpopera, nästan i klass med Våra Bästa År, typiskt she-said-he-said scenario) samtidigt som vi smaskade på några pommes. Guilty face här nedanför
20131023-110606.jpg

Ca 23.30 kunde vi slappna av på soffan! Märkte inte ens när vi somnade!

Kommentera

