Studiedag avslutades med Qigong

Torsdagen spenderades i Västerås med vännerna. Först började beskattningsrättsgruppen med att lösa olika övningar vi gjort under föreläsningarna tidigare denna vecka och sedan mötte vi upp Stephanie för att gå och äta på stan. Självklart val blev Jensen! En efterlängtad lunchbiff som tyvärr blev alldeles för well-done, dock hade vi ingen tid att vänta på att få nytt kött så vi valde att bara säga till i slutet. Måste ju tillbaka till studierna så fort som möjligt och Steph hade föreläsning.

Jag valde att säga till innan vi skulle betala bara för principens sak. Sa som jag skrev, ingen av oss som ville ha medium fick medium och vi hade inte tid att vänta på nytt kött.

När vi betalade fick alla som inte fick sitt kött som de ville en slags ”kupong” som ger en en gratis biffmeny. Väldigt bra service!

Efter en riktigt mättande lunch fortsatte vi med studierna tills annat kallade. Åkte tillbaka till eskilstuna, stresslagade en pyttipanna på falukorv, chorizo, lök och kantareller. Hann proppa i mig en portion innan jag gick till Qigongen.

Jättehärligt att få slappna av, sträcka ut kroppen och samla energi för resten av veckan. Efter Qigongen gick jag hem och hälsade på pappa och Disa blev så otroligt glad att se mig. Vilken ovillkorlig kärlek man får från sin hund. Fast jag lämnar henne och inte träffat henne på ett tag blir hon kika glad om än ännu gladare att se mig.

Hämtade C hos hans föräldrar för att sedan gå hem. Kvällen avslutades med att somna på soffan! Va skönt!

Kommentera

