Äntligen ska vi takvandra!

Nu ska jag försöka sammanfatta helgen lite: vi börjar med fredagen. Direkt efter min föreläsning åker jag hen för att packa och sedan bär det av till Sthlm med tåg!

Idag är det början på vår weekend i Sthlm. Till vår 2års dag och min födelsedag köpte C ett takvandringspaket från LiveIt.

Vi skulle till riddarholmen för att se Stockholms siluett med en guide som berättar dess historia.
20131021-232131.jpg
Först checkade vi in på hotellet Hilton Slussen. Väldigt fint och mysigt till tusen med en hotellövernattning med frukost. Där lämnade vi av väskan och sedan var det dags att gå till Riddarholmen, Birger Jarls torg, för att möta upp vår guide.
20131021-232143.jpg
Vi fick spänna fast oss i en sele och från denna spände vi fast oss i en lina som gick längs gångbanan på taket.
20131021-232203.jpg20131021-232223.jpg20131021-232239.jpg
Vilken upplevelse, 43 meter ovanför marken med smal gångbro och stegar som fick mig att tro att jag skulle snubbla vilken sekund som helst. Perfekt vy i solnedgången.

Promenaden på taket tog ca 1 timme och vi fick veta hur tex stockholm fick sitt namn. Vi fick även med oss frusna fötter och händer! Blåste som tusan! Det var tur att jag kunde låna ett par täckbyxor.

Nu är det dags för mat!!!

Kommentera

