Inriktning vald!

Efter ett riktigt bra pass på MMA Fitness åkte jag till Västerås för att träffa vännerna och studievägledaren för att välja kurser till hösten, min sista termin innan examen.

Satt och diskuterade med Pernilla om vad som passade oss individuellt bäst.

Vi hade en ganska djupgående diskussion och det är inte alls lätt att försöka hitta sin väg.

Passade på att dricka upp min ”frukost” samtidigt som jag åt en macka från Pressbyrån.
20131012-170429.jpg

Valet hos studievägledaren vart svårt. Att välja vad man vill läsa sista terminen är svårt, självklart vill man ta något roligt och enkelt men jag kände ändå att jag måste tänka på vad jag vill få med mig för kunskaper ut i arbetslivet och nu när jag ändå läser juridikkurser och ska läsa magister inom management känns det ändå ganska logiskt att nu ta redovisningsinriktning och sedan till magistern nästa år läser jag management. Plus att redovisningskursen har verksamhetsförlagd utbildning, med andra ord: praktik. Hur bra är inte det? Hellre testa på hur det är att jobba som revisor än att spendera tre år för att försöka få licens och sedan märka att det faktiskt är ganska tråkigt.

MEN och det är ett relativt stort men, vi måste själva hitta praktikplatser. Pratade lite med studievägledaren för de svenska ekonomikurserna och han kunde inte svara på en enda fråga om den här kursen. Det kändes inte alls betryggande. Det betyder att vi blir försökskaniner… Måste få tag på ansvariga lärare.

Efter många om och men blev valet som sådant:
1. Redovisning och revision (på svenska, med praktik)
2. Management och arbetsliv (HR-inriktad)
3. Managing the multinational enterprise(garanterad plats)
Plus Bachelor thesis in Business.

Min examenstitel kommer att bli:
Bachelor of science in business and economics och på svenska Kandidatexamen i företagsekonomi

Nästa år blir valet vart jag ska ta min magister.

Kommentera

