True shit

De som bor närmast är alltid de som kommer sist.

Jag och mina vänner har pratat om det här fenomenet länge, det är som en universell lag om att de objekt som är närmast målet ej förstår tidsaspekten och därmed alltid är sist.

I mitt försök att låta snart blev det korkat skrivet men ni förstår vad jag menar!

Ju längre bort desto större chans är det att du kommer i tid. För om du inte kommer i tid så blir du antagligen den som är ca en timme försenad istället för 5 min.

Vi diskuterade just detta ämne för nu studerar några av mina vänner i Eskilstuna istället för Västerås. Förut var det alltid jag som var i tid för jag var tvungen att ta bussen från eskilstuna till Västerås och de bodde ca 5 min från skolan. Missar man bussen så blir man en timme sen!

Nu är det tvärtom, nu måste dem ta bussen och jag kan gå till föreläsningarna. Tyvärr är jag en tidsoptimist, det finns alltid tid…

Tiden räcker inte till!!!!

Kommentera

