Min veckas träning

Jag har kämpat denna vecka!

Tisdagen var det MMA fitness pass på morgonen, kvällen var det qigong för att samla energi och stretcha lite.

Onsdagen tränade jag burpies hemma

Torsdagen började jag känna mig förkyld så det blev tyvärr ingen MMA fitness på morgonen.

Fredagkväll körde jag och C ett kort magpass på ca 20 min med intensiva övningar som ska stärka bålen. Här testade vi även på burpies med inslag av upphopp och armhävning med klapp. Och han visade mig även hur gymnaster gör armhävningar på 3 olika sätt.

Lördagen var det tänkt att köra girls only på MMA fitness men vaknade med halsont och då var träningen inte alls att tänka på.

Denna söndag vid lunchtid sparrade jag till en början på skoj med C (Muay thai), han började visa hur msn bäst slår, sparkar, knäar och försvarar sig mig respektive och vi blev lite tävlingsinriktad så det kändes som en liten uppvärmning.

Jag har försökt mig på veckans utmaning på Ida Wargs blogg men tror dock inte att jag klarat den! Några gånger har jag råkat glömma bort tiden men jag känner ändå att jag försökt! Får hoppas att nästa veckas utmaning går bättre!

Så min vecka har inte varit fullspäckad av träning pga av bihåleinflammation och halsont men får hoppas att alla mina kinesiska preparat hjälper min kropp att bekämpa detta och på egen hand bli starkare.

Kommentera

