Uppdatera iphone 4S till iOS 7

20130918-224308.jpg

Sedan några år tillbaka har jag alltid haft min iphone jailbreakad, det har underlättat att kunna installera tweaks som underlättar vardagen.

Dock är jag inte en sådan person som vill hå alldeles för långt bort från iOS men vill ändå ha några saker som:
SB Settings: en kontrollpanel i notiscenter som ger mig tillgång till de mest användbara inställningarna, dessa inställningar kan jag välja själv. Nu har jag wifi, 3G, data och bluetooth + några till. sbsettings iphone 4s.jpg

f-lux: en tweak som kontrollerar ljusinställningarna på skärmen. Dvs att den anpassar skärmens ton beroende på vilken tid på dagen det är, det blir mjukare på kvällen (gul-beige) och den normala kalla (blåa) tonen på dagarna. Detta är för att hjärnan inte ska kunna vila. Ni kan läsa mer på f-lux hemsidaflux iphone-222212.jpg

Sedan har jag inte så mycket mer som jag använder, laddar inte ner några gratisappar (längre) och har inte känt något behov av att använda olika funktioner och andra teman. Har väl ibland tyckt att det var roligt med andra sätt att låsa upp skärmen men det varar inte länge.

Nu är iOS 7 utrustat med ett kontrollcenter som man når genom att svepa upp från botten av skärmen, där har man genvägar till vissa appar och vissa inställningar så som wifi och Bluetooth så det känns som att en uppdatering är möjlig. Kommer kanske inom några dagar försöka hitta en jailbreak, once jailbreaked you can’t stop.

Jag är dock inget fan av iOS 7’s nya design av appikonerna. Ganska mycket emot det, jag gillade verkligen när apparna hade en tydlig koppling till de fysiska objekten. Nu är det ganska abstrakt på vissa och andra bara onödiga.

 

Jag känner dock att jag vill ha iOS 7, vi människor brukar gilla ändringar ävenom det inte verkar så i början. Speciellt i en tid där allt förändras. Jag kommer vara lite negativ mot iOS 7 nu i början men det kommer nog bli bättre toner sen när buggaran fixas.

Läs mer på >>idg.se<< om de nya funktionerna.

20130918-224302.jpg

 

Kommentera

