Det giftiga sockret

Lagom är bäst

Säger både kineserna och svenskarna.

Kollade runt lite på träningsbloggar och då hittade jag en video om Toxic Sugar

När jag sedan klickade mig vidare på Youtube hittade jag denna väldigt informativa video om hur mycket socker våra livsmedel innehåller.

Att läsa på en flaska eller burk hur mångra gram socker den har är lite för abstrakt för många. därför finns det ett enkelt trick för att se hur mycket socker något innehåller: 4g socker = 1 tesked

Videon är ganska lång men man börjar förstå redan efter frukosten. Se videon så förstår ni vad jag menar. 

Vilken tankeställare man får sig efter dessa videor nedan. Jag är redan medveten om vad socker gör med kroppen och varför man inte ska äta detta men ibland behöver man något som påminner en. Dock att tänka på är att de inte nämner annat än just socker, men det betyder inte att man kan börja äta hur mycket man vill av allt annat.

Lagom är bäst.

Kommentera

