Önskar mig ny plattång

Jag sitter ännu en gång med tankarna om att göra ett inköp.

Dessa funderingar på grund utav att jag inte hittar mina nuvarande Babyliss iCurl plattång bland alla lådor.

Denna gång funderar jag på en ny plattång och de från GA.MA Italy verkar hålla standarden.

Jag har kollat på några olika modeller och de som verkar bäst är bland annat denna GA.MA cp3 på Lyko 20130818-174400.jpg Den har tourmaline vilket sägs minska slitage på håret dock har jag sett någon recension som säger det motsatta.

Hittade även en av samma märke GA.MA men av modellen cp1 electronic ceramic-ion, med keramiska plattor.20130818-230752.jpg

Den sistnämnda verkar mest prisvärd(bilden ovan).

Anledningen till att jag ”önskar” mig är för att det är lite mycket pengar för en plattång men vill man att håret inte ska skadas ska man tänka på att köpa en plattång av högre kvalité.

Dock finns det väl säkert bättre plattängerna ute till samma pris eller billigare men jag söker en plattång som har keramiska plattor, helst tourmaline och snabb uppvärmning men helst inte över 220C.

Kommentera

