Midsommardagen på Taxingefik

C kom ännu en gång till vår kära familjestuga i skogen och hjälpte mig och min far lite i trädgården, tog en liten vila medan vi pratade och skrattade med föräldrarna.

Det bestämdes att vi skulle åka till Taxinge slott för en välförtjänt fika.

Deras slottscafé har bakelser och smågott som får det att dreglas i munnen bara att tänka på det!

Passande nog höll också filmningen av Hela Sverige Bakar på bredvid slottet. 20130625-002113.jpg
Kön till godsakerna var otroligt lång, ringlade sig ut på gården men väntar man på något gott så…Taxinge slott, slottscafé med familj.jpg
Det blev räksmörgås, chokladmoussetårta, wienerbröd och någon lite chokladdraperad bakelse.
Jag ska inte äta allt här, lite ska med hem. 20130625-002151.jpg Vad är inte en dag på slottet utan en doggie bag?

Älskar hans leende. Nästan lika snett som mitt leende där.20130625-002156.jpg Glad att vi är tillsammans med min familj. Är trevligt att ha lite kvalitetstid med båda parterna. 20130625-002321.jpg
Min fina mamma.20130625-002221.jpg
Vår vistelse på Taxinge slott avslutades som vanligt med ett besök hos djuren; hästar, grisar, kaniner och höns. Ovanligt pigga grisar idag! grisarna på taxingeslott.jpg

Kommentera

