Kompromissen om hund

Jag och Cristian har småskojat lite om att skaffa hund i framtiden och han vill så gärna a en mops och jag vill gärna ha en mer användbar och en hund som går att träna, som min familjs labrador.

Jag vill inte ha en alldeles för liten snarkande hund och han vill inte ha en som hårar ner på tok för mycket.

Det kan hända att vi har hittat en kompromiss i form av en corgi. Söta när de är små och sedan när den växer till sig ser den ut som en stor korv med ben! Men ack så fina de är och lydiga, kan lätt tränas och sedan är det väl en annan sak hur personligheten är och bestämmer hur den beter sig.

Dock tycker jag ändå att det är en bra kompromiss.

20130621-090036.jpg

20130621-090042.jpg

Kommentera

