Från sol till regn till sol

De oroväckande molnen vid lunch kramade ur sig hagel och regn…

Vilken tur då att när jag skulle cykla till Munktell Science Park (för ett möte med ägaren av företaget jag skriver en rapport om) så duggar det bara lite.

Enkelt, tänkte jag. Cyklar dit på ca 10 min och blir inte så blöt.

Va fel jag hade.

Inte ens halvvägs står regnet som spö i backen. Min jacka är ingen regnjacka även om jag envisas att ha den i småregn. Nu spöregnade det! Så jackan var inte till mycket hjälp! Tur att jag under färden plockat undan min mobil till väskan.

Stannade vid Bolinder Hotell och samlade mig innan jag cyklade de sista metrarna till MSP.

När jag kon fram hade jeansskjortan under blivit blöt och mina mörka jeans hade blivit en nyans mörkare. Conversen ska jag inte ens nämna.

20130620-235050.jpg
Tur att det hade slutat regna när jag skulle vidare till mina föräldrar. Och när jag var på promenad med vovven var solen framme igen.

20130620-235911.jpg

Kommentera

