Öppet hus på Parken Zoo

Vilken härlig dag idag! Cristian och jag bestämde att vi skulle passa på att gå till Parken Zoo nu när de har öppet hus. Efter alla skriverier förra året antog man att det inte skulle vara många där, för jag kommer ihåg hur kritiken flög runt och det var många kommentarer om att man aldrig mer skulle sätta sin fot på Parken Zoo. Undrar hur många av dem som la dessa kommentar som var där idag? Det var fullpackat i parken och jag själv kände mig som ett flockdjur som drivs vidare med hjorden.

Det är lätt att kritisera men sedan blev det ju gratis inträde (och ny ledning).

De hade fått in lite nya djur plus att några av djuren hade bytt inhägnad. Tigern hade fått ungar och även gibonapan hade fått en liten bebis som klamrade fast sig vid mamman.

Lejonungarna har blivit riktigt stora nu! Jag fick en möjlighet att klappa en orm och lång tid spenderades vid surikaterna som nog var de mest aktiva djuren på hela parken. Det kändes som att vi hade kommit mitt i deras siesta.

Vi fick en möjlighet att vara riktigt nära geparden, aldrig hänt förut!

Vi fick skynda oss hem från parken för att hämta papper som skulle med till mäklaren. Nu säljs lägenheten, dags att hitta en ny!

20130505-151314.jpg

20130505-151319.jpg

20130505-151325.jpg

20130505-154708.jpg

Kommentera

