Uppdrag: Personuppgiftslagen

Efter min vilomorgon rörde jag mig mot avdelningen Externa Relationer/Idelab på MdH för att möta upp min handledare och företaget jag skriver uppdrag för via Svenska Handelskammaren.

Vi fick igång en riktigt bra diskussion om hur arbetet ska skrivas, var huvudfrågan var och vart fokuset skulle ligga. Nu ska jag skriva en uppdragsbeskrivning!

Uppdraget innebär nu att jag ska kolla fler exempel på hur användarvillkor som skyddar personuppgifter ska skrivas och hur lagen är idag.

Kommentera

