Första gången med linser!

Märker ni någon skillnad?

nya linser synoptik.jpg
Istället för bågar kanske ni ser en liten plastbit i ögat.

Idag var jag till optikern för linsträning, fick med mig provlinser hem för att se hur det känns en vecka. Det känns så konstigt att se så bra utan att ha glasögon. Det var länge sedan jag kunde se på långt håll utan glasögon.

Jag kommer säkerligen beställa en-gångslinser för att jag känner mig mycket bekväm med glasögon som man kan ta av sig när jag ska sitta länge framför datorn eller plugga.

20130405-130414.jpg

Jag ska inviga linserna med en 3D-film!!! Att slippa dubbla glasögon på bion kommer vara underbart, linserna blir en lite extra lyx när vi ska ut och när jag har gjort mig fin.

Nej nu ska jag fortsätta läsa artikeln som vi ska ha seminarium om på måndag. Måste skriva 2 sidor med fakta, analys och två frågeställningar till på måndag, utan notes får man inte komma in på seminariet.

Kommentera

