Ny på Svensk Handels lista: 121.nu, One to One AB

Tack Riksbladet för att ni håller mig uppdaterade!

Nu har Svensk Handel äntligen svartlistat företaget one to one AB som driver sajten 121.nu. Jag och många andra har fått fakturor som enligt dem måste betalas då vi har ingått ett avtal.

Här kan läsa hur jag gjorde för att bestrida och få dem att makulera fakturan.

Svensk Handel har fått in många anmälningar på One to One Ab och nu är deras företag 121.nu med på Varningslistan!

En vanlig metod de använder sig av är att säga att du har ett tidigare avtal som nu gått ut eller att dem hört av sig för ett år sedan och undrar om du vill förnya ditt ”abonnemang”. Dem går igenom dina uppgifter och frågar om allt stämmer. I slutet blir det något om att det kommer en faktura.

Det är olika från fall till fall. En sak vet jag säkert, det är många som känt sig lurade av detta företag och många anmälningar finns mot dem! Jag är glad att de finns med på Svensk Handels Varningslista!

Jag ska vara ärlig:
Det kanske inte handlar om att hela företaget är korrumperat. Säljarna kanske tar lite för mycket eget initiativ för att tjäna en extra peng. Viktigt att komma ihåg att ledningen kanske inte ens är medvetna om vad deras säljare gör!

Kommentera gärna! Har ni varit i kontakt med dessa eller hört talas om någon som har det?

One thought on “Ny på Svensk Handels lista: 121.nu, One to One AB

  1. Ledningen är inte medvetna om vad deras säljare gör?
    Fick mig ett gott skratt såhär 04:05 på morgonen 🙂

    Tack!

    ps. Tidigare säljare för 121

Kommentera

