Inspring och styrelsemöte

Vilka missförstånd det kan bli när man själv litar på att far vet tågtiderna. Oj oj oj, jag trodde jag skulle vara framme 12 i Västerås efter både tåg och buss.

Jag åkte tåget som gick halv 12 och var inte framme i Västerås förrän 13. Det var planerat att närmaste vännerna skulle samlas hos Steph vid kl.12 och äta lunch tillsammans. Pannkaksdagen idag!

När jag anlände gick jag snabbt till Steph, hann äta 2 pannkakor innan jag behövde gå tillbaka till skolan för att göra inspring i två klasser. Vi promotar SM i ekonomi och hoppas att vi får fler att ställa upp i år!

Jag och min vice i utbildningsutskottet började med en IBM 1a och pratade med läraren som är känd för att vara lite av ett…ursäkta mitt språk… rövhål.

Presenterade mig snällt, han sa hej.
Frågade om vi kunde prata om SM i Ekonomi, han sa okej men prick två.
Jag sa det går på under 5 min, han sa prick två.

Vi gick till nästa kurs där läraren så fort han såg oss bjöd in oss! Vi tog det ganska snabbt och gick därifrån. Enkelt.

Synd för vi kunde komma tillbaka till den andra kursen. Plus att några studenter berättade att han hade gjort skoj av oss när vi gick därifrån. Aja, vissa lärare är inte gjorda för att arbeta med andra.

Sprang tillbaka till Steph och velade ett tag (ville inte gå men måste ändå plugga men kan jag plugga här nej det kan jag nog inte nej lika bra att gå till bibblan) men bestämde mig för att sitta i bibblan med Pernilla och Bea.

Några timmar senare var det dags för ett styrelsemöte, jag satt faktiskt kvar 2 timmar tills sista bussen gick. Va skönt att komma hem nu. Har varit en lång dag och måste plugga och käka nu.

Kommentera

