Bra gjort SJ, well done indeed

Visst är det lite påfrestande att se på tågtidtabellen att ditt tåg är inställt?

Ingen annan information, vilket förväntas då det är sista tåget för dagen.

Missade hela Uni Comedy för att hinna i tid till tåget och så är inte ens det i tid. Jag väntade tålmodigt tills det en halvtimme senare kom en konduktör och berättade att tåget hade gått sönder men de hade satt in ersättningsbussar, något jag redan fått reda 10 minuter tidigare av SJ’s kundtjänst. En kille blev riktigt förbannad och började verbalt attackera konduktören men vad ska hon kunna göra? Inte så att hon kan sätta in nya tåg.

Hon berättade att bussarna åkt från Sala respektive Eskilstuna och förväntas ankomma inom 45 minuter.

Roligt. Tur att jag hade kvar batteritid på mobilen…

Efter ca 30 min var det en buss utanför, vi fick gå ut till bussen i minusgraderna för att få reda på att det var bussen till Sala. Trevligt. Det är bara att vänta. Väntade 10 min utanför men det var alldeles för kallt!

Vid ca 23.10 kommer det en ny buss, äntligen kommer bussen till Eskilstuna

När jag sitter på bussen meddelar jag Cristian, han är glad att jag kommer hem. Hade varit för mycket strul med bussarna skulle jag stannat kvar i Västerås. Då hade vi förlorat lite av vår tid tillsammans, vi har inte hunnit umgås mycket denna vecka.

Ca 00.00 är vi i Eskilstuna. Bara 2 timmar efter beräknad ankomsttid om tåget inte hade gått sönder.

Bättre det än att inte alls komma hem till Eskilstuna förrän imorgon bitti.

Underbara Cristian kom och hämtade mig på stationen:)

Kommentera

