Wienerbröd – enkelt/snabbt

Jag blev så inspirerad av ett inlägg på jexxica’s blog och jag hade ändå allting hemma så varför inte prova! Hembakade wienerbröd låter inte så dumt.

Sätt ugnen på 225 grader
Ta så många plattor du vill ha, förslagsvis 10st.
Blanda Marsán och låt sedan stå. Jag använde mig av Marsán: Snabb vaniljsås.
Vik in flikarna till mitten.
Lägg på marsanen.
Lägg in i ugnen, sänk till ca 200grader, vänta 10 min tills dem är gyllenbruna
Samtidigt kan du blanda glasyren av antingen:
– Vatten och florsocker
Eller
– Äggvita, citrondroppar eller vinäger, florsocker
Ta ut och låt svalna
Lägg på glasyren när har svalnat och avsluta med ett fint pudertäcke av florsocker.

Jag gjorde en miniversion av Wienerbröd.

miniversion av wienerbröd recept snabb vaniljsås marsan.jpg
Smakade så gott! Krispigt blev det också!

One thought on “Wienerbröd – enkelt/snabbt

Kommentera

