Klomp flås RUN

Okej, så det är två programråd för mig idag vilket gör att jag ska stiga upp relativt tidigt till vad jag har gjort senaste veckan. Kl 8 är avsevärt annorlunda från kl 11…

Tyvärr gillar jag att sova alldeles för mycket. Plus att när jag vaknar brukar också Cristian vakna till och vi hinner prata lite.

Kombinationen är bra ibland, men inte idag. Det slutade med att jag gick waaaay toooo late. Jag brukar ge mig själv 20 minuter att ta mig till bussen.

Idag fick jag bara 15. Med min gubbhosta, is på marken och förkylningen skapade det många konstiga ljud medan jag sprang mot bussen! Hörde något i mitt huvud som lät ”Run Forest, Run!” och några peppande tankar som ”kom igen, du kan fixa det, eller bara smått elak kommentarer som ”klantarsel, nu missar du bussen”.

Sprang några steg, *flås*, host host, harkel harkel, sprang. Hann med en minut. Dvs hade jag inte sprungit skulle jag ha missat bussen, som inte går igen förrän om 2 timmar.

Ibland har man tur, tyvärr försvann min chans att bli av med hostan idag.

Kommentera

