Tips på ryggsäck

Okej! Dags att säga hej då till min ryggsäck som har varit med mig i nästan 2 år. Ryggsäcken faller sönder snart. Jag behöver en användbar väska nu när jag går på universitetet och har otroligt mycket med mig varje dag och till varje föreläsning. Jag tänker praktiskt när jag ska köpa en ryggsäck. Den måste kunna klara alla mina böcker och datorn men ändå se lite fin ut.

Jag anser att en bra väska är ett måste till universitet!

Nu när jag ska kolla runt lite på andra ryggsäckar och märker hur nedrans svårt det är att hitta en snygg och stilren väska. Det finns ett överskott på axelremsväskor men som många kanske inte förstår är det uppenbart lite jobbigt att transportera dator, laddare, matlåda, 2 anteckningsböcker, kompendium och böcker på 200 sidor i en axelremsväska.

Jag är en av dem som får ont i ryggen av att bära runt på tunga axelremsväskor men det betyder ju inte att jag vill säga upp mig rätten att använda en snygg väska.

Tyvärr är det ju lite svårt att hitta en ryggsäck som inte ger andra bilden av att du snart ska ut på luffaräventyr. Ingen fjällräven för mig nej. De har aldrig tilltalat mig.

Jag hittade några ryggsäckar som kan passa. Vissa är riktigt snygga och moderna, andra mer stilrena och vissa rent praktiska.

snygg ryggsäck stilren

Denna på netonnet.se för 199kr.
snygg ryggsäck modern

Denna modell av Kenza i läder på chique.se.ryggsäck snygg händig

Olympus datorväska som kan användas på två sätt.

snygg ryggsäck

Riktigt snygg och enkel väska från Claesohlson.
Vitt är dock inte riktigt min färg när det gäller kläder och accessoarer.

läder modern ryggsäck modeEn till riktigt modern ryggsäck i läder på chicy.se
Fanns även i svart, blått och vit.

Annars kan man hitta riktigt snygga med olika mönster och färger på

asos ryggsäckGrön ryggsäck// Asos

Topshop ryggsäck

Ryggsäck // topshop

ryggsäck accessorize

Ryggsäck // accessorize

Forever 21 ryggsäck

Ryggsäck // forever21.

4 thoughts on “Tips på ryggsäck

  1. De är inte riktigt min stil, men den översta såg helt okej ut. Jag funderar också på att byta ut min nuvarande väska eftersom magnetlåsen har gått sönder… och så kommer jag förhoppningsvis börja på universitet efter sommaren. 🙂
    Jag kan kanske tipsa om yesstyle.com ? De har jättefina väskor, jag ska nog ta en titt där nu också. 🙂

    1. Åå dem hade verkligen fina ryggsäckar. tack för tipset! Jag föredrar canvas-stilen. Kolla väskan jag köpte: https://marlenelundgren.wordpress.com/2013/04/11/snygga-ryggsacken/

      Den kunde jag också hitta på yesstyle: http://www.yesstyle.com/en/smoothie-color-block-canvas-backpack-blue-orange-one-size/info.html/pid.1030732279

      Jättebra tänkt att ha ryggsäck på universitet, många av mina kurskamrater har själva sagt att de önskade att de hade ryggsäck. Bättre för ryggen 🙂

Kommentera

