Let’s go shopping

Det var några månader sedan jag var i Stockholm och shoppa!

Stockholm mot centrum.jpg
Iväg och träffa Steph för att sedan börja dra oss mot Gallerian.

manikyr på Laka.jpg
Steph passar på att fixa en snygg Fransk manikyr till nyår!

Efter några butiker, manikyr, ytterligare butiker och en kurrande mage beslutar vi oss för att äta lite innan vi drar vidare till OnePiece affären. Det blev sushi och yakiniku på en sushi&wok restaurang i Gallerian.

sushi till lunch.jpg

Väl i onepiece affären fick vi det ledsamma beskedet att den onepiece som Steph ville ha var slut! Under tiden hon blir underrättad om denna sorgsna nyhet hittar jag en onepiece hoodie som var helt nedrans underbar! Snygg och bekväm!
onepiece hoodie.jpg

Den ser ut som en vanlig hoodie men detaljerna gör den till så mycket annat! Ett litet vill ha som kostar 800kr, som jag velade när vi fik ut från den där butiken! Fram och tillbaka med beslutet om jag skulle köpa den eller inte. Jag fick hålla mig från att köpa den.

Vi gick vidare till rean på ZARA där jag fick en möjlighet att prata med Cristian över Viber, men det var mycket dolk och alla trängdes så det passade inte att prata där. Vi skulle försöka höras ikväll.

Steph och jag hittade varsin jacka, jag var dock dum nog att än en gång vela över jackan som jag hade gjort med hoodien, så tillslut när jag hade bestämt mig för att köpa den så jag en annan tjej gå iväg till kassan med den. Jackan i min storlek fanns inte heller på den andra ZARA eller i e-butiken.

Tji på mig. Vid kassan såg jag en liten söt varelse som vilade i jackan på sin matte! Om ni kollar riktigt noga så ser ni den!
hund-i-jacka-zara.jpg

Vi avslutade kvällen på Vapiano, en mysig men ändå livlig italiensk restaurang! Maten blir tillagad framför ens ögon och man betalar all mat och sedan när man ska gå ut. Jag valde en otroligt god carbonara med lite ovanlig-till-utseendet pasta.
20121227-185426.jpg
Det var riktigt fint med ett levande träd i mitten av bordet och färsk basilika och rosmarin vid bordet.

Vapiano bord träd.jpg
Min dag avslutades riktigt bra, tackar Steph som drog mig över hela Stockholm centrum.

Kommentera

