Mellandagsrean är överskattad

Jag har märkt att jag aldrig egentligen köper så många rabatterade varor på mellandagsrean. Kanske är jag en av dem som förstått att de enda plagg som reas ut är de ovanligt fula, ratade, konstiga skärningar och utgående varorna. Det jag brukar köpa på rea är sådant som jag kollat på innan och velat ha. T.ex det jag köpte idag, jag har länge kollat på träningskläder men väntar lite för att se om jag kan hitta något billigare, det är ju ingen catwalk man tränar på.

Enligt en undersökning sparar du mer på att köpa den där dyra tröjan för 500 eller dem dyra skorna för 1200kr istället för de billigare alternativen på 50 resp. 400kr. För när man köper något dyrt och något som du länge velat ha, kommer du att använda dem mer. Det vill säga att du sparar per användning. That makes sense. I alla fall i mitt fall stämmer det.

Idag på rean kollade jag mycket på varor som inte var rabatterat, jag vill ha det bästa, inte välja det sämre alternativet bara för att det är billigare.

Självklart hittar jag alltid något på rean, något sovlinne eller en skön t-shirt.

Fredrik på IcaKuriren skriver om detta här.

Kommentera

