Home and away to find out

När jag äntligen vaknade till låg jag kvar en stund för att kolla lite olika länkar och youtube-klipp. Steg upp och tog för mig av lite frukost som snabbt åts upp framför teven. Jag såg senaste avsnittet av Hart of Dixie samtidigt som jag ett av de 20 paket Cristian hade köpt till mig.
20121223-193749.jpg

Skönt att bara kunna slappna av innan jag ska vidare till mina föräldrar för att hjälpa dem med julpynt och städa lägenheten.

Jag skulle förbi COOP för att handla lite frukt. När jag hade parkerat letade jag efter mobilen för att mamma hade skickat en lista med saker jag skulle köpa. Mobilen hade jag glömt. Jag fick åka tillbaka hem för att hämta den.

Handlade färdigt alla varor och när jag gick tillbaka till bilen kom jag ihåg att jag hade packat en påse med mat hemifrån som skulle med till föräldrarna. Andra gången jag får åka tillbaka hem.

När jag väl hade parkerat och skulle gå upp var jag en timme sen och ännu senare skulle jag bli.

Jag kollar Tamaras och Victors bil bara för att se till att inget var fel, vad ser jag då. Jo, en filt som hänger ur rutan på Victors bil… När jag gick närmare var rutan inslagen och en riktig röra i bilen. Såg ut som när vår bil hade inbrott.

20121223-193731.jpg

Dem har inte ens varit en full dag innan det här händer, de har inte ens kommit fram till Chile! Jag ringer en av deras släktingar och säger att Victor måste ringa mig när de är framme.

Jag får göra det bästa för att fixa en tillfällig ruta innan de kan ringa en glasmästare. Trevlig början på deras resa när de får reda på det här.

Kommentera

