Julmiddag och ovveförfest

Det blev ett litet knytkalas hemma hos Steph med tema Jul! Alla hade sina egna ansvarsområden.

Jag hade ansvaret för köttbullar och prinskorv, självklart gjorde jag också hemmagjorda köttbullar. Det var jättehärligt att umgås med sina vänner en stund utan att behöva tänka på tentor och annat.

julmiddag Västerås 2012.jpg
Vi blev 10 st och steph fick ta fram utemöblerna från förrådet för att vi skulle få plats.

julmiddag 2012 med vänner.jpg
Det var namnplacering som gällde och Pernilla hade gjort dekorativa namnskyltar med hjälp av pepparkakor.

20121216-114535.jpg
Än en gång överskattar man hur mycket det egentligen blir på ett julbord, jag var verkligen mätt efter det här! Plus att jag hade ätit jullunch med Rotary för några timmar sedan.

Som avslutning blev det ju så klart marängtårta!

julmiddag marängtårta.jpg
Steph var väldigt duktig och valde att göra sin egen tårta, den var riktigt god och det kändes som en riktig sockerbomb!

ovveförfest.jpg
Efter vårt försök att plocka undan efter oss var det dags att byta om till ovve och sedan gå till Regulatorn sär förfesten skulle hållas. Nästan alla som var på julmiddagen följde med och när vi anlände till festlokalen började jag skratta.
20121216-114605.jpg Det var svinkallt och denna del var som en inglasad balkong utan bra isolering, det hade till och med snöat in, det var första gången jag varit på en fest där det är lika kallt som utomhus och snö låg i hörnen.

20121216-114611.jpg
Vi försökte ändå göra det bästa av situationen och höll oss i rörelse genom att dansa, prata och skratta. Dem som satt ner måste ha förlorat känseln i sina extremiteter!

Ni vet hur det alltid finns någon, i gänget man umgås med eller på fester, som har en ful ovana att vända allt till att handla om sig själv. En tjej som vi känner men är inte vänner med har den fula ovanan. Varje gång hon sätter igång att prata fascineras jag av hur det plötsligt slutar med att bara hon pratar om sina saker och sitt liv och resten står tysta och låtsas att dem bryr sig.

Jag, Pernilla, Stephanie och en nyinvald styrelsemedlem stod och pratade om varför vi inte skulle på festen och då hoppade tjejen med den fula ovanan in, började fråga vad vi ska göra imorgon som är viktigare än att festa idag…
Hon började prata om hur hon skulle på sin brors födelsedag och hur roligt det skulle vara att träffa hennes gulliga brorson och jag hörde hur Stephanie viskade ”Run while you can”, jag följde med henne bort en stund och kom sedan tillbaka. Den där tjejen pratade fortfarande om samma sak… Stackars Pernilla och verkligen stackars styrelsemedlem.

Jag, Plo och Steph gick iväg en stund bara för att uppdatera oss om allt som händer och det slutade med att vi satt i en timme och bara pratade om allt som pågår och har hänt.

20121216-114616.jpg Jätteskönt att sitta och prata med sina vänner och dela historier och höra vad som är nytt i deras liv, allt det utan att behöva avbryta för att fortsätta jobba med en uppsats eller förbereda för en tenta.

Vi började röra oss tillbaka till Stephanie innan jag sa hej då till dem. Hade verkligen en jätterolig dag idag!

Kommentera

