Julmarknad i lilla Eskilstuna

Idag är det december! Nu kan jag äntligen börja sätta upp lite av juldekorationen, vi vaknade vid 10 och jag satte igång lite julmusik samtidigt som vi började packa upp julpyntet. När Cristian fixade sig på toan började jag lägga upp allt på fönsterbrädan.
För tillfället ser det ut såhär:

20121202-121627.jpg Vi ska fixa lite extra dekorationer och spraysnö lite senare, det får vara på detta sätt ett tag till.

Senare gick vi ner till centrum där julmarknaden var i full gång. Det var inte riktigt en julmarknad, det kändes lite tomt men det fanns en bra julkänsla.

Pernilla Wahlgren sjöng i Gallerian och vi passade på att lyssna lite när vi skulle in i Åhléns.

20121202-121949.jpg

En rolig liten grej var att det fanns två levande modeller för Make-Up Store.

20121202-121957.jpg Lite annorlunda marknadsföring!

Vi sprang runt på stan för att hitta en lite värmande kjol till mig, jag hade bara tagit linne, leggings och en kofta men kände att det behövdes lite till på kroppen.

20121202-122822.jpg Den har två lager och har ett relativt tjockt material. Jag tror jag ska behålla den, är lite osäker på om jag ska byta till svart istället. Men har bara svarta leggings vilket gör att det blir svart på svart om jag skulle välja en svart kjol. Vilka problem man har nuförtiden!

Kommentera

