Kulturmix på Studiefrämjandet

Innan bion var jag på Studiefrämjandet för att se när Cristian’s chilenska grupp skulle göra ett framträdande på den peruanska församlingens kulturkväll.

Innan vi fick se dem dansa såg vi en peruanska afrikanskt influerad dans.

Jag träffade några som jag kände, helt otroligt att jag faktiskt kan heja på folk i eskilstuna. Jag har dem flesta vännerna och bekanta har jag i Västerås.

Från ingenstans vinkar Cristian och hans mor in mig ”backstage” och frågar om jag kan presenters deras grupp. Oj va nervös jag blev, nej jag ska göra det. Ingen annan verkar kunna så jag ställer upp, får läsa lite om vad jag ska säga sen är det bara upp på scen med en mik i handen. Vill man stå i centrum får man tåla att alla kollar på en;)

20121127-002942.jpg

Tillslut var det dags för dem att dansa, Cristian var med i den första dansen och området dem skulle dansa på var ganska trångt i jämförelse med vad dem brukar behöva för att dansa dessa chilenska folkdanser.

20121127-003035.jpg

Han var riktigt duktig med tanke på utrymmet, han ska gå som en åtta runt tjejerna och ni kan se att det är lite tight. Han är riktigt snygg i den där utstyrseln!

Efter det här blir det mat och bio:)

Kommentera

