Snart är det helg

Efter en trevlig lunch med mina bästa vänner Steph och Plo, 4 timmars föreläsning och en bussresa hem har jag helg!

Det blev en lååååång föreläsning men jag vet ej hur givande det eget liten var. Inte på grund av föreläsaren utan mer pga av studenterna som inte fattade vad hon menade och fortsatte ställa fråga på fråga. Vår föreläsare verkar inte vara så säker i det engelska språket och det gjorde det svårt för henne att förklara ordentligt. Jag förstod i alla fall så det blir en genomgång senare i veckan för att gå igenom med min grupp om hur vi kan använda det hon sa i seminariet.

Förstår man inte och vet att föreläsaren har lite problematik att förklara på engelska, gå hem och läs i boken. Sök på nätet, fråga runt lite om det är någon annan som förstår.

Ja, det är inte mitt problem. Jag försöker göra det bästa att förstå föreläsningarna. Får gå hem och läsa på. Jag förstår ju inte heller allt, men förväntar mig inte mirakel på föreläsningarna.

Som grädde på mosen denna underbara dag, fick tentaresultatet på Statistics for Business igår. Hämtade ut tentan idag och hur härligt som helst att se ett VG på en 15 hp tenta!

Kommentera

