Kärleksmums eller mockaruta

Jag hade ett rejält chokladsug efter föreläsningen där större delen av klassen satt med choklad, kaffe eller oboy. När jag var tillbaka i eskilstuna började planerna smidas i mitt huvud…

Varför inte göra ett kärt gammalt recept? Kärleksmums! Mockarutor! Chokladrutor!

Jag tog ett klassiskt recept och gjorde om det till ett lite mer nyttigare alternativ, istället för strösocker använde jag stevia och istället för rejäl använde jag durumvete. Dururmvete är ett hårt veteslag och jag blev tvungen att använda mer mjölk för att det inte skulle bli en stor degklump.

20121115-232955.jpg
Det passar perfekt med en kopp Colego tuocha som är ett matsmältningste, väldigt bra för att rensa ut orenheter i kroppen och smälta maten du äter. Ju fetare och oljigare mat desto bättre att dricka det här teet.

Jag åt en bit, sedan var jag inte längre sugen på choklad. Mitt sockerberoende har äntligen blivit mer kontrollerat!

20121115-233000.jpg

Juste på kvällen var det även lite tufft, jag brukar låta min iphone laddas ur helt då och då och sedan ladda fullt, tänkte göra samma sak idag men kom på när det var 1 % kvar att det är ett nytt simkort och jag har inte koden här! Vilken tur att jag hann till laddaren i tid.

One thought on “Kärleksmums eller mockaruta

Kommentera

