Omväg till MDH Västerås pga olycka

Jag satt med datorn i högsta hugg på den gula bussen till Västerås. Behövde fixa en annons om Öppet Hus i Måsentidningen. Jag började märka att bussen rörde sig väldigt mycket fram och tillbaka. Konstigt, det är egentligen bara raka vägar till Västerås.

När jag kollar upp från datorn ser jag att bussen har tagit en massa småvägar som slingrar sig genom vackra landskap. Det blev en omväg för att det hade skett en olycka på morgonen, en krasch mellan en personbil och en lastbil.

”Det var plåt och glas överallt” – Sörmland – ekuriren.se.

 Inte vackra landskap som jag tänkte på.

behandla åksjuka

Jag kände hur det började röra sig i magen, balansen var i oordning.
Inte en bra känsla, ni som har blivit åksjuka vet känslan. Det värsta är att det är så svårt att må bra igen så fort man har blivit åksjuk.

MEN jag har fått lära mig ett trick, PE6, även kallad pericard 6, är en punkt på handleden som motverkar åksjuka. Dvs när du blir åksjuk eller redan innan du börjar känna av det kan du trycka på den här punkten.

motarbeta åksjukaDet gäller att hitta den mellan två senor ca 4-5 fingerbredder från handflatan upp mot armvecket. Kanske kan hjälpa några i nöd.

Kommentera

