Old habits die hard

Hur kommer de sig att jag ställde klockan en timme tidigare än den tid jag skulle vakna?

Igår kväll/natt ställde jag larmet på alla mina olika 07-larm. Dvs en på 07.06, 07.18 osv.

Idag när jag vaknade ville jag inte ta mig ur sängen, det är faktiskt skönt att sova! Snoozade en stund innan jag verkligen började ta mig ur sängen, när jag kollar klockan börjar jag tänka efter…
Skulle inte jag ta 9-bussen? Dvs jag skulle få sova en extra timme till åtta…

Jag hade ställt klockan som jag brukar göra, klockan sju för att hinna med 8-bussen. Vad trevligt, men jag kunde lätt somna om för att vakna ca 45 min senare.

När jag faktiskt ska vakna ”på riktigt” är jag duktig och ordnar frukost (som jag kommer ta med mig), fixar mitt hår och hinner prata moms med min mamma. Jag har kollat på klockan i hallen för att veta när jag ska gå. 9.10 tycker jag att det är dags att gå, den här klockan går egentligen 10 minuter före.

Jag packar ihop mina saker, tar mobilen från laddning och ser att klockan faktiskt är tio över nio! Crap!

Då får jag eld i baken och rusar till tågstationen där bussen står. Som tur är hann jag med den men vilken känsla att se hur lite tid du i själva verket har på dig, när du tror att du är trygg i vetskapen om att man är ute i god tid.

Kommentera

